اپلیکیشن سواد آبی

اپلیکیشن سواد آبی

سواد‌آبی به زبان ساده یعنی بدانیم آب چقدر در زندگی و سرزندگی ما و همه موجودات زنده، نقش دارد؛ این که آبی که روزانه مصرف می‌کنیم، چگونه تامین می‌شود، چه مسیری را طی می‌کند و بعد از مصرف ما، چه می‌شود و اینکه چگونه می‌شود از آن به شیوه‌ای پایدار و درست استفاده کرد.

استفاده پایدار یعنی یه نحوی نیازهای امروزمان را برآورده کنیم که برای تامین نیازهای فردای خودمان و آیندگان بعد از ما، دچار مشکل نشویم و امکان دسترسی به منابع کافی و سالم را از آنها دریغ نکنیم. با این نگاه ، الگو و روش استفاده ما از آب، باید متناسب با واقعیت‌های اقلیمی (میزان آب تجدید‌پذیر و در دسترس) و با احترام به حق طبیعت (حق‌آبه محیط‌زیستی) و لحاظ حس در مورد آن بیشتر بدانیم و برای آن، تمرین‌هایی را با هم انجام دهیم.

در شرایطی که منابع آبی ما بیشتر از هر زمانی دچار چالش و مشکل هستند، نیاز ما به داشتن جامعه ای آگاه و حساس نسبت به آب و محیط‌زیست، مشخص‌تر است. در طرح‌های گسترش سواد‌آبی (داناب و پشتیبانی از درس اول کتاب انسان و محیط زیست) اپلیکیشنی با عنوان سواد‌آبی به عنوان ابزار آموزشی تعریف شده است.

این اپلیکیشن علاوه بر بخش های ملی و عمومی به صورت استانی نیز در دسترس است کافی است در بخش استان من مشخصات خود از جمله نام استان محل زندگیتان را وارد کنید تا به این صورت به محتوای استانی نیز دسترسی داشته باشید.

دبیران، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان گرامی؛

شما عزیزان می‌توانید از لینک زیر اپلیکیشن سوادآبی را دریافت و از محتوای علمی و جذاب آن بهره ببرید.

 دریافت اپلیکشن سواد‌آبی (لینک زیر)

https://cafebazaar.ir/app/com.savadeabi